piątek, 5 października 2012

Przepisy dla Mamy: Muffinki z borówką amerykańską

Za namową Gosi z małe tete a tete z ... Mama postanowiła poeksperymentować z dietą. Owocem powyższego będzie kilka przepisów na domowe dania dla mam karmiących.

Dziś Mama poleca...


 muffinki z borówkami


Wychodzą zawsze tak samo pyszne, mięciutkie i wilgotne. Mama gorąco poleca do przedpołudniowej kawy inki :)
Przepis na zasadach "szklanka / łyżka", bowiem Mama nie znosi przepisów  "dag / g / ml" itp - ma być szybko i prosto, więc po co te przeliczniki?

Skład:
- 2 szklanki mąki
- 0,5 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 szklanka mleka
- 0,5 szklanki oleju
- 1 jajko
- borówki/jagody/maliny, a dla szczęśliwych tych, które mogą jeść wszytko - np. truskawki :)

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni (bez termoobiegu), a w tym czasie robimy ciasto:
- suche składniki mieszamy w misce
- dodajemy do nich jajko, mleko i olej
- mieszamy
- wsypujemy owoce
- mieszamy
Tak przygotowane ciasto i nakładamy do muffinkowej blaszki wyłożonej papierkami.



Wstawiamy do piekarnika na około 25 minut - czas zależy od piekarnika, trzeba obserwować babeczki - gdy nabiorą złotego koloru - są gotowe:)



Tak, tak już jednej brakuje... Jest w Maminym brzuchu :)

4 komentarze:

  1. oooo chyba wypróbuje :-) ale z czekolada zamiast borówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne! albo banan i biała czekolada... mmmmniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się cieszę, że do mnie wpadłaś i tym samym ja mogę wpaść do Ciebie! :) Zobaczyłam muffinki, ślina pociekła, a że karmiąca mama jestem, to od razu mi się banan na twarzy pojawił :D Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę mogę polecić te babeczki, ja jem i Maleństwu nic po nich nie jest - a ma bardzo wrażliwy brzuszek, więc na niewiele mogę sobie pozwolić:(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...